
Texnologiya Təhsili: Rəqəmsal Bərabərsizliyin Aradan Qaldırılması

Sürətli texnoloji inkişafın hökm sürdüyü bir dövrdə texnologiya təhsili qlobal tərəqqinin əsas daşı halına gəlmişdir. Silikon Vadisi kodlaşdırma kurslarından tutmuş, Afrikanın kənd yerlərindəki mobil təhsil təşəbbüslərinə qədər rəqəmsal savadlılıq arzusu iqtisadiyyatları yenidən qurur, icmaları gücləndirir və bərabərsizliyi aradan qaldırır.
Bu məqalə dünyada texnologiya təhsilinin vəziyyətini, qarşılaşdığı çətinlikləri, yenilikləri və gələcəyin formalaşmasındakı rolunu araşdırır. Qlobal Texniki Bacarıqlara Tələbat Rəqəmsal iqtisadiyyat sürətlə inkişaf edir. Dünya İqtisadi Forumunun məlumatına görə, gələn onillikdə qlobal iqtisadiyyatda yaradılacaq yeni dəyərin 70%-i rəqəmsal platforma əsaslı olacaq. Ancaq əhəmiyyətli bir bacarıq boşluğu qalmaqdadır. Beynəlxalq Məlumat Korporasiyası (IDC) 2026-cı ilə qədər dünya üzrə təşkilatların 90%-nin texniki istedad çatışmazlığı ilə üzləşəcəyini və bunun 5,5 trilyon dollar potensial itirilmiş fürsətə başa gələcəyini proqnozlaşdırır.
Kompüter elmi, kodlaşdırma, məlumat analizi, kiber təhlükəsizlik və süni intellekt (AI) və bloçeyn kimi yeni sahələri əhatə edən texnologiya təhsili artıq lüks deyil, zərurətdir. Hökumətlər, özəl müəssisələr və qeyri-kommersiya təşkilatları Dördüncü Sənaye İnqilabının tələbatını ödəmək üçün əhalini bu bacarıqlarla təchiz etmək üçün çalışırlar.
Dünya üzrə Texnologiya Təhsilion Regional Perspektivləri
Şimali Amerika: İnnovasiya Mərkəzləri və Miqyaslı Modellər ABŞ və Kanadada texnologiya təhsili formal təhsil və ali təhsilə dərindən inteqrasiya olunmuşdur. Code.org kimi təşəbbüslər Scratch kimi interaktiv platformalar vasitəsilə kodlaşdırmanı təqdim edərək milyonlarla 1-12-ci sinif şagirdinə çatmışdır. MIT və Stanford kimi universitetlər edX və Coursera kimi platformalar vasitəsilə pulsuz onlayn kurslar təklif edərək ən son biliklərə çıxışı demokratikləşdirir. Lakin, hələ də çətinliklər mövcuddur. Formal təhsilin yüksək qiyməti və STEM sahələrində kənarlaşdırılmış qrupların az təmsil olunması davam edir. Girls Who Code və Black Girls Code kimi proqramlar bu boşluqları aradan qaldırmaq, texnologiya sahəsində müxtəlifliyi artırmaq üçün çalışır.
Avropa: Siyasətə əsaslanan Rəqəmsal Savadlılıq Avropa ölkələri möhkəm siyasət çərçivələri vasitəsilə texnologiya təhsiinə üstünlük verirlər. Təhsildə lider olan Finlandiya hesablama düşüncəsini ibtidai məktəbdən başlayaraq milli kurikulumuna inteqrasiya edir. Avropa İttifaqının Rəqəmsal Təhsil Fəaliyyət Planı (2021-2027) süni intellekt və kiber təhlükəsizliyə diqqət yetirərək 27 üzv ölkədə rəqəmsal bacarıqları artırmağı hədəfləyir. Bu səylərə baxmayaraq, fərqlər mövcuddur. Şərqi Avropa ölkələri məhdud maliyyə və infrastruktur səbəbi ilə Qərb ölkələrindən tez-tez geri qalır. CoderDojo kimi, könüllülər tərəfindən idarə olunan qlobal kodlaşdırma klubu şəbəkəsi kimi təşəbbüslər, xidmət göstərilməyən ərazilərdə pulsuz seminarlar təklif edərək bu boşluğu doldurmağa kömək edir.
Asiya: Sürətli İnkişaf və Miqyas Asiya hökumətin investisiyaları və STEM-ə mədəni diqqətin təkan verdiyi texnologiya təhsili sahəsində güclü bir qüvvədir. Çinin "Made in China 2025" strategiyası süni intellekt təhsiinə ciddi investisiyalar daxildir və Tsinghua kimi universitetlər dünya səviyyəli istedad yetişdirir. Hindistanın "Rəqəmsal Hindistan" kampaniyası milyonlarla insanı əsas texniki bacarıqlara öyrədən Milli Rəqəmsal Savadlılıq Missiyası kimi təşəbbüsləri sürətləndirir. Lakin, çıxış hələ də qeyri-bərabərdir. Cənub və Cənub-Şərqi Asiyanın kənd bölgələrində tez-tez etibarlı internet və cihazlar çatışmır. Hindistanın Pratham kimi təşkilatları ucqar icmalara çatmaq üçün ucuz planşetlər və oflayn öyrənmə tətbiqlərindən istifadə edir.
Afrika: Mobil Texnologiya ilə Sıçrayış Afrika məhdud infrastruktur və gənc, sürətlə artan əhali daxil olmaqla unikal çətinliklərlə üzləşir. Bununla belə, qitə mobil təhsil vasitəsilə yenilik edir. Keniyada Eneza Education kimi platformalar internetə çıxışı olmayan milyonlarla insana SMS vasitəsilə kodlaşdırma dərsləri təqdim edir. Nigeriyanın Andela şirkəti proqram təminatı inkişaf etdiricilərini yetişdirərək onları qlobal texnologiya firmaları ilə əlaqələndirir. Hələ də maliyyə və müəllim hazırlığı maneələrdir. UNESCO-nun məlumatına görə, Afrikanın yalnız 10% məktəbində etibarlı elektrik enerjisi var. Afrika İnkişaf Bankının dəstəklədiyi kimi günəş enerjisi ilə işləyən texnologiya mərkəzləri həll yolları kimi meydana çıxır.
Latın Amerikası: Kök və Korporativ Səylər Latın Amerikası həm kök, həm də korporativ təşəbbüslərin təkan verdiyi texnologiya təhsili sahəsində sürətli artım yaşayır. Braziliyanın Laboratoria şirkəti xidmət göstərilməyən icmalardan olan qadınları veb inkişafına hazırlayır və 80% iş yerləşdirmə göstəricisinə malikdir. Meksikada hökumətin México Conectado proqramı məktəblərə pulsuz internet təmin edir. Çətinliklər siyasi qeyri-sabitlik və iqtisadi bərabərsizlikdir. Bir çox proqram qeyri-sabit ola bilən özəl maliyyələşdirməyə əsaslanır. Google və Microsoft kimi texnologiya nəhəngləri ilə tərəfdaşlıq səyləri genişləndirməyə kömək edir.
Texnologiya Təhsili sahəsində Yeniliklər
Onlayn və Hibrid Öyrənmə Kütləvi Açıq Onlayn Kursların (MOOC) yüksəlişi dünya üzrə texnologiya təhsilini inqilab etmişdir. Khan Academy, Udemy və Pluralsight kimi platformalar Python-dan bulud hesablamalarına qədər hər şeydə əlverişli, öz sürətli öyrənmə təklif edir. COVID-19 pandemiyası zamanı onlayn öyrənmə sürətlənmiş və Coursera 2020-ci ildən 2021-ci ilə qədər qeydiyyatda 640% artım bildirmişdir. Xüsusilə internetə çıxışı qeyri-sabit olan bölgələrdə, şəxsi və rəqəmsal təlimi birləşdirən hibrid modellər populyarlıq qazanır. Məsələn, Ruandanın Smart Siniflər təşəbbüsü oflayn rəqəmsal məzmunu müəllim tərəfindən aparılan təlim ilə birləşdirir.
Oyunlaşdırma və İmmergetiv Texnologiyalar Oyunlaşdırma texnologiya təhsilini cəlbedici edir. CodeMonkey kimi tətbiqlər uşaqlara kodlaşdırmanı öyrətmək üçün oyun əsaslı tapşırıqlardan istifadə edir. Virtual reallıq (VR) və artırılmış reallıq (AR) da inkişaf edir və Google-un ARCore kimi alətləri tələbələrin maşın öyrənməsi kimi mürəkkəb anlayışları immergetiv mühitdə araşdırmasına imkan yaradır.
Mikro-Sertifikatlar və Yenidən Təlim Google-un Karyera Sertifikatları və ya IBM-in Rəqəmsal Nişanları kimi mikro-sertifikatlar illər əvəzinə aylar ərzində hədəflənmiş, işə hazır bacarıqlar təklif edir. Bunlar işsizliyin yüksək olduğu bölgələrdə xüsusilə populyardır və işçilərin sürətlə texnologiya karyeralarına keçməsinə imkan verir.
Çətinliklər və Həllər
Çıxış və Bərabərlik Rəqəmsal uçurum əsas maneə olaraq qalır. Beynəlxalq Telekommunikasiya İttifaqının məlumatına görə, dünya əhalisinin 37%-i (təxminən 2,9 milyard insan) internetdən kənarda qalır. UNESCO-nun məlumatına görə, qadınlar və qızlar daha çox təsirlənir və qlobal olaraq STEM mütəxəssislərinin yalnız 30%-i qadındır. Həllər Hindistanın Aakash planşeti kimi ucuz cihazları və kənd yerlərində texnologiya mərkəzləri kimi icma tərəfindən idarə olunan modelləri əhatə edir. Bu səyləri genişləndirmək üçün dövlət-özəl tərəfdaşlıqları vacibdir.
Müəllim Hazırlığı Kvalifikasiyalı müəllimlərin çatışmazlığı tərəqqini ləngidir. UNESCO-nun məlumatına görə, Səhraaltı Afrikada orta məktəb müəllimlərinin yalnız 64%-nin kifayət qədər hazırlığı var. Microsoft-un TEALS (Məktəblərdə Texnologiya Təhsili və Savadlılığı) kimi proqramları kompüter elmini birlikdə tədris etmək üçün texnologiya mütəxəssislərini müəllimlərlə cütləşdirir.
Texnologiyanın İnkişafı ilə Ayaqlaşmaq Texnologiya sürətlə inkişaf edir və kurikulumlar tez-tez geridə qalır. Davamlı peşəkar inkişaf və sənaye ilə tərəfdaşlıqlar aktuallığı təmin edə bilər. Məsələn, Sinqapurun SkillsFuture təşəbbüsü vətəndaşlara yeni texnologiyalar üzrə bacarıqlarını artırmaq üçün ömürlük öyrənmə kreditləri təklif edir.
Texnologiya Təhsilinin Gələcəyi Texnologiya təhsilinin gələcəyi fərdiləşdirmə və inkluzivlikdədir. Süni intellektə əsaslanan platformalar öyrənməni fərdi ehtiyaclara uyğunlaşdıra bilər, kənarlaşdırılmış qrupları hədəf alan təşəbbüslər isə texnologiya işçi qüvvəsini müxtəlifliyə qovuşduracaqdır. Bloçeynə əsaslanan sənədlər işə qəbul imkanlarını artıraraq bacarıqların daşına bilən, yoxlanıla bilən qeydlərini yarada bilər. Əməkdaşlıq əsasdır. Hökumətlər, texnologiya şirkətləri və qeyri-kommersiya təşkilatları heç kimin geridə qalmadığından əmin olmaq üçün birlikdə çalışmalıdırlar. Estoniyanın Təhsil Naziri Tõnis Lukasın qeyd etdiyi kimi: "Rəqəmsal bacarıqlar yeni savadlılıqdır. Onlarsız gələcəkdən kənarlaşırsınız."
Etiketlər
Oxşar xəbərlər

NVIDIA-dan oyun xarakterləri üçün yeni texnologiya...
Texnologiya xəbərləri

İslamabadda COP29-a Hazırlıq Panel Müzakirəsi Keçi...
Bugun.az

Prezident bu rayonlara pul ayırdı -
Son Xeberler

Yağışın fəsadlarının aradan qaldırılması davam etd...
Bugun.az

Koronavirusun bitmə tarixi – Açıqlandı
Son Xeberler

Dövlət Komissiyasının ilk iclası keçirildi
Son Xeberler